Palacsinta

Ma beszélgettünk az irodában, hogy mit is kellene sütni a hétvégén. Hát én nem palacsintát fogok, de az egyik kolléganőm mondta, hogy ő azt csinál, úgyhogy gondoltam írok egy tuti palacsintareceptet. Ezzel lehet, hogy senkinek nem mondok újat, de mikor én elkezdtem főzőcskézni, a palacsinta az egyik olyan dolog volt, aminek nem mertem nekiállni, mert nem volt hozzá sehol folyadékmennyiség, csak az, hogy "annyi tej, amíg palacsintatészta sűrűségű nem lesz." Na puff, én is azt szeretném tudni, hogy az milyen... :D Aztán megkaptam a nagymamámtól az ő ősrégi, lapokra esett Horváth Ilona féle szakácskönyvét, és az végre megmentett. :)

Hozzávalók kb. 10-12 darabhoz:

20 dkg liszt

2 tojás

fél l folyadék (tej és ásványvíz, én 2 dl tej + 3 dl ásványvízzel szoktam)

fél dl olaj

pici só

Ezeket összekavarcolni, nekem van egy tupis mixerem, az tökéletesen összekevercüli, aztán ami nagyon fontos, legalább fél órát álljon. Különben nem lesz jó!

Aztán jó forró serpenyőben kisütni, a teflonba csak az első alá kell olaj, amúgy elég az ami a tésztában van.

Mi nem szoktuk előre megtölteni, mindenki kiveszi és megkenegeti magának. Így nincs vita, hogy kinek mi jut. :) Nagypapám megkeni tejföllel, kicsit megsózza és jó sok reszeltsajtot szór rá, isteni. Nagymamám porcukorral szórja meg és citromlevet tesz rá, ez a másik nagy kedvenc. Meg persze a szokásos lekváros, kakaós, nutellás variációk. :) Mikor kicsi voltam Anyuci sokszor csinált spenóttal töltöttet, én azt is imádtam.

De próbáljátok ki a sajtost meg a citromost is! :)