Dobozos croissant

Na ma ilyen nap van, nem írok rendes recepteket, csak ajánlókat. :) Sajna Magyarországon nem kapható, de az osztrák Sparokban igen, és egy nagyon hasznos dolog. :) Konkrétan konzervbe zárt croissant. :) Elsőre furán hangzik, nekem a keresztanyukám adott egyet egykét éve, azóta ha Ausztriában van dlogom, párat mindig veszek. :) A doboza így néz ki:

Pontosabban van egy Sparos változata is sárga dobozban, az olcsóbb, és sztem ugyanolyan finom.

Megcsinálni nagyon egyszerű, kibontani a dobozt, kivenni belőle a tésztát, kitekerni, a perforációk mentén 6 részre szedni (én még mindegyiket kétfelé vágom, így 12 pici croissant lesz), megtölteni amivel kedved van, feltekerni, előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütni. Ennyi. :) Nem igényel nagy sütőtehetséget, és kicsit csalás is, de 15 perc alatt friss croissant-t lehet enni, és hirtelenjött vendégeknek is kitűnő. :) Szóval ha Ausztriában jártok (mondjuk egy kőszegi kebabozás után... :)), akkor próbáljátok ki. Én nutellával vagy valami szilárdabb lekvárral szoktam tölteni. A lekvárt érdemes még zsemlemorzsával megszórni. De sósan is lehet, sajttal vagy pizzakrémmel, mert a tészta semleges ízű. Ja és persze "üresen" is meg lehet sütni, úgy is fincsi, és még gyorsabb. :)

A kép amúgy innen származik: http://sarah-cooks.blogspot.com/2008/04/germany-2008-croissant-in-can.html. Nagyon helyes blog, és itt képes beszámoló van az elkészítésről, érdemes megnézni!!