Tejberizs

Ez az, amit a nagymamám imád, de mikor kicsi voltam, soe csináltam, mert azt mondta, olyan macerás... Aztán mikor Forliban laktam, egyszer akartam az olaszoknak vmi magyar édességet csinálni, és nem nagyon volt otthon semmi, ehhez meg kb az a majdnem semmi kellett, és akkor rájöttem, hogy rém egyszerű... :) Persze sikere volt nagyon. :) A másik nagy debütálása az volt, mikor Áronnal összejöttünk, akkor tejberizst csináltam diétás verzióban, gyümölcsökkel, és persze tökéletesen eltaláltam azokat a gyümölcsöket bele, amit nem ehet.... :D

Hozzávalók:

  • 15 dkg rizs
  • 2dl víz
  • fél liter tej
  • kb 5 dkg cukor (vagy több, ahogy szeretitek) - ezt lehet édesítőre cserélni, ha épp diétás verzióban gondolkodunk
  • 1 vaníliás cukor (de ha ez kimarad, az se gond - diétásnál logikusan kimarad :))
  • 1 diónyi vaj vagy margarin

 

Elkészítés:

A vízben feltenni a rizst főni, amíg magába nem szívja a vizet. Ezután kislángra tenni és beleönteni a fél liter tejet. Gyakran kevergetni, amíg a tejet is elég jól magába szívja, íz emberfüggő , ki mennyire sűrűn szereti... :) Aztán levenni a tűzről (ez fontos, mert így nem ég le a cukortól!), még forrón belekeverni kb 5 dkg cukrot és egy diónyi vajat/margarint. Ezután szerintem jó lefedni, rátenni pár konyharuhát és még várni vele egy negyed órát, mert azalatt lesz igazán tejberizses állaga. :) Az egész nem több, mint 20-25 perc és naggyon finom kakaóval, fahéjjal, lekvárral, gyümölcsökkel. :)