Töltött padlizsán

Ez is egy olyan dolog, amit már egy jó ideje terveztem, hogy megfőzök, de valahogy mindig kimaradt. Aztán Áronnak eszébe jutott, hogy ő még nem is evett padlizsánt, úgyhogy vett a múltkor 4 darabot, amiből kettő így végezte. :) Kettő pedig épp most fő szicíliai tészta formában, az ha jó lett, akkor holnap megírom... Szóval a töltött padlizsán, én módomon, miután 4-5 receptet megnéztem, és eldöntöttem, mi is szimpi és persze, hogy mi van itthon... :D

Hozzávalók:

  • 2 db szép padlizsán
  • 1 fej hagyma apróra vágva
  • 50 dkg darált husi
  • kb 1,5 dl paradicsompaszta
  • 20 dkg reszelt sajt
  • olívaolaj
  • só, bors, fűszerek

 

Elkészítés:

A két padlizsánt megmossuk, levágjuk a szárukat és hosszában félbevágjuk. Kivájjuk a magjukat (ezt ki is dobhatjuk), jól besózzuk a feleket és kb fél órára állni hagyjuk. Fél óra után jó sok vízzel leöblítjük és papírtörlővel letörölgetjük a levet, amit engedett. Ez egy nagyon fontos momentum a receptben, mert ha ezt kihagyjuk, a padlizsán megkeseredik és az egész kaja ehetetlen lesz...

Közben a hagymát az olívaolajon megpirítjuk, a husit ráöntjük, sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük. Én most épp az Aldiban kapható görögös fűszerkeverékkel fűszereztem, de bármi olaszos-törökös-görögös jöhet! Kicsi vizet öntünk alá és megvárjuk amíg elfövi.

A sütőt kicsit előmelegítjük, 180 fok körülre.

Egy hosszúkás, laposabb jénai tálat kiolajozunk, belefektetjük a padlizsánokat, beléjüktöltjük a husit, leöntjük a paradicsompasztával, rászórjuk a reszelt sajtot, és már mehet is a sütőbe. Kb 30 perc fólia (vagy fedő) alatt és kb 20 perc anélkül.

Ha valakinek hiányzik belőle a szénhidrát (bár így tökéletes diétas kaja :)), akkor persze tehet még rizst a padlizsánba a husi alá.