Kelt karika

Vettem egy új szakácskönyvet (na jó, hármat, de az egy azért jobban hangzik... :D És nem, nem vagyok gyűjtő! :D Na jó...az vagyok... :D). Amerikai sütireceptek vannak benne, sok brownie, muffin, fánk és bagel. Van pár jó, én tegnap egyet ki is próbáltam, bár egy kicsit megvariáltam, persze. :) A könyvben Csokis donut néven fut, és olajban kisütve, lyukas közepű fánknak van megcsinálva. Nekem van egy fánktepsim, amiben karikákat lehet sütni a sütőben. Ilyen:

Én ezt olajoztam ki, és ebben sütöttem meg. Amúgy maga a tészta egy nagyon jó kis kelt tészta, kalácsnak is teljesen el tudom képzelni, vagy akármilyen más formában megsütve akár. :)

 

Hozzávalók:

1 dl tej

2 dkg friss élesztő

5 dkg cukor

egy csipet só

fék teáskanál őrölt fahéj

1 tojás

4 dkg olvasztott vaj

25 dkg liszt

2 evőkanál kakaópor

 

Elkészítés:

Az élesztőt a tejben egy kanál cukorral felfuttatjuk kb. 10 perc alatt. Mikor ez megvan, mindent hozzákeverünk egy fakanállal. A lisztet és a kakaóport hagyjuk a végére, úgy a legegyszerűbb. Aztán meleg helyen 45 percet kelni hagyjuk. Előmelegítjük a sütőt, és a kiolajozott formákban megsütjük a karikákat/kalácsot vagy ami végülis lett a tésztából. :)