Házi joghurt

Már párszor terveztem, hogy megpróbálok otthon joghurtot, sajtot, ilyesmit csinálni, de valahogy sose álltam neki. Valószínűleg azért, mert a tej szagával nagyon nem vagyok barátságban. Nagyon, nagyon nem... Kevés dolgot érzek ennyire büdösnek... :D Na de mivel Matyeszt is meg kell lassacskán ismertetni a tejes dolgokkal, most nekiálltam. :) Vettem először egy doboz Cserpes joghurtot, mert az is házi készítésű, és azzal oltottam be a tejet. Jól működött, és Matyi persze imádja, mint minden kaját... :D

Hozzávalók:

  • fél liter 2,8-as vagy 3,5-ös tej (NEM tartós tej, az nem alszik meg!!)
  • 1,5 evőkanál joghurt

 

Elkészítés:

A tejet felforraljuk, aztán lezárjuk, és kb 40 fokosra hűtjük. Ezt vagy hőmérővel lehet megállapítani, vagy akkor jó, mikor az ujjadat 20 másodpercig benne tudod tartani. (OFF: ezt a Francia nők nem híznak c. könyvből olvastam, nagyon jó kis könyv, érdemes elolvasni amúgy is!) Mikor jó a tej hőmérséklete, akkor a joghurtot beletesszük egy kis tálba, hozzámerünk 3-4 evőkanállal a tejből, jól összekeverjük. Aztán 2-3 részletben visszakeverjük a tejhez. Mikor ez megvan, akkor beletesszük egy műanyag tálba, jól bebugyoláljuk(én még pluszba betettem egy hűtőtáskába, mert az tartja a hőt :) és 8-10 órát hagyjuk állni. Aztán kész van.

Na ez az a recept, amit megírni hosszabb volt, mint megcsinálni... :D