Házi mézes müzli

Az őszi Stahl magazinban van egy csomó müzli recept, és most jöttem rá, hogy még sosem jutott eszembe, hogy házilag müzlit csináljak... Pedig elég sok müzlit eszem. Úgyhogy most gondoltam megpróbálom, és nagyon bejött... :) :) Kb 10perc alatt kész van, és jóó nagy adag lesz belőle. Nekem most a közepes méretű (kb 20 cm átmérőjű) sütisdobozban van, és az a doboz tele lett ezzel az adaggal. Igaziból összevariáltam az összes újságbeli receptet, és lecsökkentettem az adagokat, mert az tényleg nagyon sok lett volna. Normál 3 decis bögrével méricskéltem az adagokat.

Hozzávalók:

  • negyed bögre olaj (a recept szerint kókuszolaj, én sima napraforgóolajjal csináltam, úgy is jó lett :))
  • 5 evőkanál méz
  • 1 kk fahéj
  • másfél bögre pehelykeverék (zabpehely, árpapehely, búzapehely, vagy ami épp van otthon)
  • fél zacskó aszalt vörösáfonya
  • fél bögre mazsola
  • harmad bögre kókuszreszelék
  • harmad bögre darált dió
  • harmad bögre napraforgómag
  • 1 ek lenmag

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük. Egy lábosban folyósra olvasztjuk a mézet az olajjal és a fahéjjal, majd levesszük a tűzről, és belekeverjük a pelyheket. Aztán beleöntjük ezt a keveréket egy sütőpapíros tepsibe, szétterítjük és 10-15 percig sütjük, közben figyeljük, hogy meg ne pörkölődjön!! Amíg sül, addig egy légmentesen záró dobozba beleszórjuk a mazsolát és a vörösáfonyát, összekeverjük. Aztán egy serpenyőbe beleöntjük a kókuszt, a napraforgó- és a lenmagot és a diót, és kicsit megpirítjuk. Mikor kész, ezt is ráöntjük a mazsolára meg az áfonyára. Aztán mikor megsültek a pelyhek, azt is beleöntjük a dobozba. Lezárjuk a dobozt és jól összerázzuk. Aztán kinyitjuk, amíg kihűl, és kész is. :) Az újság szerint kb. 2 hétig eláll, szerintem meg 1 héten belül elfogy... :D

harmad bögre