A Csokis Mogyorós Süti, azaz Torta Caprese :)

Tudtam, hogy valamelyik szakácskönyvemben van egy olasz mogyorós csokitorta recept, és persze mindegyikben néztem, csak a legkézenfekvőbben nem... A Dolce Vitában volt, már megint. Imádom azt a könyvet. :) És ez a recept nagyon jó... Gyors, és istenifinom. Én azért kicsit átdolgoztam... :D Ja és lisztmentes, csak mandula vagy mogyoró van benne!

Hozzávalók:

  • 250 g étcsoki
  • 100 g vaj
  • 100 g cukor
  • 4 tojás
  • 200 g mandula vagy mogyoróőrlemény (vagy sótlan mandula megpirítva és botmixerrel összezúzva)

 

Elkészítés:

A darabokra tört csokit a vajjal vízfürdőn felolvasztjuk. Amíg ez olvad, összekeverjük habosra a tojásokat a cukorral (az eredeti recept szerint csak a sárgáját, a fehérjéből meg habot verünk, és a végén adjuk hozzá). Mikor a csoki felolvadt, belekeverjük a darált mandulát, aztán a cukros tojást (és ha külön van, akkor a habot). 175 fokra melegített sütőben, sütőpapíros tepsiben (kb 24 cm átmérőjű tepsi, vagy nekem egy szív formám van, ami nem olyan nagy) 20-25 percet sütjük (a recept szerint 45 perc, de nekem az nagyon sok lett volna). De közben ellenőrizgetni kell, le ne égjen. :)