Mogyoróvajas keksz

Két évvel ezelőtt mindenki kekszeket kapott tőlem karácsonyra. :) Vettem egy csomó szép sütisdobozt, sütöttem 5 féle kekszet, belepakoltam, és ennyi. :) Egy délután (kb. 1,5 óra) volt a tésztákat begyúrni, és másnap ugyanennyi megsütögetni őket. Ezt idén előadtuk a Matyival közösen. Ő a hátamon adta az instrukciókat, én meg igyekeztem végrehajtani... :D Jó buli volt, sokat segített. :D Ja megvan az első szava: GYER-TYA. Mindenre ezt mondja, hihetetlen hangsúllyal, hogy mindenképp értsük, és gyújtogassuk az összes gyertyát a lakásban. :D Főleg az adventi koszorún. :) :) Na vissza a kekszekhez, igyekszem mind az öt receptet feltenni, ahogy Matyesz engedi teszem is. :) Előre mondom, hogy mindegyiket Stahl Judit: Gyors édességek könyve alapján csináltam, itt-ott átalakítgatva. :)

Hozzávalók:

  • 10 dkg mogyoróvaj
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg falatnyi darabokra felaprított tejcsoki
  • 20 dkg liszt
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 10 dkg cukor (ha van, akkor barna cukor)
  • 1 tojás (vagy 2 tojássárga, ha úgy van)

 

Elkészítés:

A vajat és a mogyoróvajat betesszük a mikróba, hogy olvadjanak össze. A vaj legyen folyós, a mogyoróvaj pedig jól keverhető lesz tőle. Közben egy másik tálban összekeverjük a száraz dolgokat meg a felaprított csokit egymással. Aztán a száraz keveréket hozzáöntjük az olvadt vajakhoz, beleütjük a tojást és jól összekeverjük egy fakanállal. Egy hosszú csík alufóliát tépünk, hurkát csinálunk a tésztából rajta, betekerjük és hűtőbe tesszük minimum egy órára, de nyugodtan egy éjszakára/ egy napra is mehet. Mikor meg akarjuk sütni, akkor bemelegítjük közepesen a sütőt, a tésztahengerből karikákat vágunk, sütőpapíros tepsibe tesszük őket, kicsit szétlapogatjuk és kb. 10-12 percig sütjük. Hidegen lehet csak kiszedni a tepsiből! :) Ez kb. 2 gáztepsi süti lesz. :)

Ezt a hűtőbe tevést ki lehet ám hagyni! Csak akkor még a tésztagyártás előtt kell bekapcsolni a sütőt!