Omlós sajtos csiga

A dolog úgy indult, hogy már megint főzős újságokat vettem... Többek közt egy Stahl magazin különszámot, amiben keresztrejtvények vannak a receptek mellett. A keresztrejtvényeket sosem fejtem meg, viszont főzni szoktam belőle. :) A mostani szám nagyon jó, magyar gasztrobloggerek receptjei vannak benne. Elsőre kinéztem egy házi csokit, amit régen nagymamámmal is csináltunk, azt akartam megcsinálni, de égen-földön nem kaptam tejport, úgyhogy ez jövő hétre marad. Viszont a másik recept, aminek nekiálltam, az Beától van a piszke.blogspot.com-ról. Elég macerás, mielőtt megsült azt mondtam, hogy na ezt soha többet, de mikor kész lett már máshogy gondoltam. :) Picit persze változtattam rajta, hát ez az én verzióm hozzá.

 

Hozzávalók:

  • 22 dkg liszt
  • 1 tk só
  • fél tk frissen őrölt bors
  • 10 dkg reszelt sajt (én most trappistából csináltam, de füstölttel, ahogy az eredeti receptben van, még jobb lehet)
  • 20 dkg hideg, kockákra vágott vaj
  • 2 tk citromlé
  • 4 ek hideg víz

 

Elkészítés:

A lisztet, sót, borsot és a sajtot összekeverjük. A vajkockákat beletesszük, és igyekszünk a liszttel kis lapokká nyomkodni, háát nekem ez nagyon nem ment, úgyhogy kicsit gyúrjuk össze. Aztán egy órát pihentessük a hűtőben. Utána gyúrjuk össze a citromlével és a vízzel, lisztezett deszkán nyújtsuk kb 20x40 cm-s téglalappá, hajtogassuk meg (alsó és felső részét középre, aztán egyet balról jobbra, 4 réteg lesz), és tegyük vissza a hűtőbe egy órára megint. Ha ez letelt, akkor gyújtsuk be a sütőt 200 fokra, nyújtsuk ki a tésztát megint 20x40 cm-re, vágjuk fel a tésztát centis csíkokra (kb 40 db lesz), tekerjük össze csigának, és sütőpapíros tepsiben 12-15 percig süssük pirosra.

Mielőtt valaki kitalálná a tutit, és először tekerné össze, és utána vágná fel, most mondom, hogy sajna nem működik. Egyesével  kell tekergetni, ha csigákat szeretnénk, tapasztalatból mondom. :)