Zöldtea-citrom jégkása

Itt a nyár, bár momentán 15 fok van kinn... Na de mégiscsak nyár van, úgyhogy illik fagyit gyártani. Na azért ehhez hozzátenném, hogy eddig nem voltam egy nagy fagyigyártó, idén jött meg a kedvem hozzá. Lehet, hogy az is hozzájárult, hogy egy balszerencsés véletlennek köszönhetően a teli mélyhűtőm hirtelen kiürült... :D Szóval ma vettem egy fagyigépet. :) Na az még nem lett beüzemelve, még csücsül a fagyasztóban a tálja, majd holnap. De már van kétféle fagyi/jégkása, amit gép nélkül csináltam, és a mélyhűtőben csücsül (már amennyi van még belőle... :D). Ez, amit most írok be, pedig még tavaly készült egyszer, de akkor nem írtam be, pedig tipikus mi-van-itthon recept, és kár lenne, ha feledésbe menne. A tavaly nyári Stahl magazinból van az alapja.

Hozzávalók:

  • 8 dl víz
  • 3 filter zöld tea (nekem citromos volt)
  • 25 dkg cukor
  • 3 citrom VAGY
  • 2 lime és 1 citrom

Elkészítés:

A vizet felforraljuk, a cukrot és a filtereket beletesszük, összekeverjük, hogy a cukor felolvadjon. 4 perc után kivesszük a filtereket. Belecsavarjuk a citromok, lime-ok levét, összekeverjük. Egy zárható műanyag dobozba tesszük, és mikor egy kicsit már kihűlt betesszük a mélyhűtőbe. Nézegetjük, hogy mikor kezd el fagyni a széle, na innentől kb fél óránként villával átkeverjük, hogy ne fagyjon össze. 3-4 keverés után nekem már jó szokott lenni.