Bögrés kevert süti (mákos piskóta)

Ezt a sütit egy csomószor sütöttem még a másik lakásban, mióta itt lakunk azóta valahogy nem. Talán mert a kis receptes papírkáim nem lógnak most a konyhában. De a Matyi most előhúzta őket az íróasztalról, és mivel mák is volt itthon, megint kedvem lett megsütni. :) A másik apropója meg az volt, hogy a kedvenc keresztapám mákos narancsos tortát kért a szülinapjára, amit én tuti ebből a tésztából csináltam volna joghurtos, tejszínes, narancsos habbal. Amúgy nekem az is nagyon ízlett, amit a Pami sütött, de az egész más fajta volt. :)


Hozzávalók:

  • 10 dkg margarin
  • 1 bögre tej
  • 2 tojás
  • 1 bögre darált mák/dió/mogyoró (én mákkal szoktam csinálni, de a másik verziók is jók lehetnek)
  • 1 bögre liszt
  • 3/4 bögre cukor
  • sütőpor
  • reszelt citromhéj

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük. A margarint mikróban felolvasztjuk, hozzáöntjük a tejet, beleütjük a tojásokat és összekeverjük. Hozzáöntjük a mákot(diót/mogyorót), lisztet, cukrot, sütőport, belereszeljük a citromhéjat és jól összekeverjük. Elég folyós tészta lesz belőle. Aztán magasabb, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és tűpróbáig, kb 20-25 percig sütjük. Utána ha körbevágjuk, akkor simán ki lehet a tepsiből borítani, a papírt lehúzni az aljáról, és már ehető is. :)