Amerikai alapkeksz

Ez is egy Pinterestről szerzett recept. Egy teljesen alap "sugar cookie", a tészta alapvetően dupla adag, és 6 verziója van, hogy mit lehet vele csinálni. El kell felezni, aztán eldönteni, hogy az ember mit kever bele. Itt az eredeti angolul. Én simán csak megkevertem a felét kakaóval, a másik felét meg kidíszítettem színes írókával. De simán lehet bele csokidarabot, aszalt gyümölcsöt keverni, lehet linzerként egyet megkenni lekvárral vagy nutallával és rátenni egy másikat, szóval a lehetőségek határtalanok, és erre ez a tészta kiváló. Amúgy arra is jó, hogy megcsinálja az ember, elfelezi és lefagyasztja a két darabot összehengergetve. Aztán akkor csak elő kell kapni a mélyhűtőből, felszeletelni és lehet is sütni. Ja lehet a tésztát hengergetve szeletelni, golyózni vagy kinyújtani és kiszaggatni is. Matyinak ez a kedvence. :)

Hozzávalók:

  • 100 g olvasztott vaj
  • 1 bögre(kb. 2,5 dl) barna cukor (én feleztem simával)
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 2 bögre liszt
  • fél teáskanál sütőpor
  • 1/4 teáskanál só
  • egy csipet őrölt szegfűszeg (ez kimaradhat vagy lehet fahéj is akár)

Elkészítés:

A vajat megolvasztjuk, belekeverjük a cukrokat. Aztán hozzáadjuk a tojást, kicsit keverünk rajta, majd hozzáöntjük a lisztet, sütőport, sót és szegfűszeget. Összekeverjük kanállal, amíg tudjuk aztán kézzel is átgyúrjuk. Kétfelé szedjük, aztán feldolgozzuk valahogy, ahogy a bevezetőben írtam. :) Sütni előmelegített sütőben 8-10 percig kell vastagságtól függően.