Lekváros briós

Találtam egy újabb nagyon jó kis blogot, a neve Édesem. A posztok hangvétele nem túl édes, sőt kifejzetten fanyar itt-ott, de ez nekem nagyon bejön. :) Tetszik, hogy nem édelgi el a leírásokat, és még a receptek is tökjók. Szóval köszi Szonja! :) Az eredeti receptet itt találjátok. Én egy picit megvariáltam, nem tettem bele narancshéjat (mert nem volt itthon:D), viszont tettem bele egy kis levendulát. Még nem kóstoltuk, de nagyon jól néz ki, és nagyon tetszik, hogy muffintepsiben sül, és ebből csak 8 db briós lesz, ami még a kis kétszemélyes életünkben is elkopik 1-2 nap alatt. :)

Hozzávalók:

  • 1 dl tej
  • 35 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
  • 25 g élesztő
  • 45 g cukor
  • 250 g liszt
  • 1 pici ág levendula apróra vágva (ehelyett van az eredeti receptben 1 narancs reszelt héja, úgy is ki fogom próbálni, meg citrommal is :))
  • 8 ek lekvár
  • (a tetejére lekenni tojás meg szórni cukor, de én ezt kihagytam lusta módon :))

Elkészítés:

Én megint lustamód kenyérsütőben gyúrtam össze és kelesztettem a tésztát. Beletettem a tejet, az olvadt vajat, kicsit összekevertem, aztán a tojást, rámorzsoltam az élesztőt, hozzámértem a cukrot és a lisztet, aztán belevagdostam a levendulaleveleket és bekapcsoltam dagasztás-kelesztés programon. Mikor kész lett, akkor bemelegítettem a sütőt, a muffintepsibe tettem 8 papírt. A tésztát 8 részre osztottam, és mindegyikből 3-3 kis gombócot gyártottam. Kettőt-kettőt beletettem a muffinpapírokba, rátettem 1-1 ek lekvárt (én most birs és eperlekvárt tettem, ezek voltak a hűtőben elfekvőben :)), és aztán rá az utolsó tésztagombócot. Kb. 180 fokon negyed óra alatt megsütöttem, és kész. Ja a sütés előtt lehetne lekenni meg cukorral megszórni, ezt majd akkor csinálom, ha kihagyom a tölteléket azt hiszem. Meg ha majd kevésbé leszek lusta... :D