Sajtos bagett

Van egy facebookos csoport, ahova nemrég bekerültem, kenyereket kelt tésztákat süt mindenki. :) Van aki profibb, van aki kevésbé, az a tökéletes kenyér amúgy, amit én is szoktam sütni nagyon népszerű. Mindig vannak felkapott receptek, amiket érdemes megcsinálni, mert általában tényleg nagyon jók, na most volt egy sajtos bagett Aleda konyhájából. Az eredeti recept ITT található. Nekem ez egy kicsit soknak tűnt, úgyhogy nagyjából lefeleztem a mennyiségeket, és így is 6 db szép nagy bagett lesz belőle. Nekünk ez még a hétvégi felállásunkban is elég. :)

2014-02-28 19.38.32.jpg

Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 2 ek tejföl
  • 4 dkg vaj
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 2 tk só
  • 30 dkg liszt
  • kb. 20 dkg reszelt sajt

 

Elkészítés:

A kenyérsütőgépbe belepakolunk ebben a sorrendben mindent a sajt kivételével, és kelesztő programra tesszük. A vajat érdemes belemorzsolni kézzel, vagy olvasztva beleönteni, hogy elkeveredjen. Persze tálban is lehet, akkor fel kell futtatni az élesztőt, és hozzágyúrni mindent, aztán egy órát keleszteni. Mikor a tészta megvan, akkor a sütőt előmelegítjük, a tésztát 6 felé szedjük, és lisztes deszkán egyesével kinyújtjuk téglalapra, megszórjuk a reszelt sajttal és feltekerjük (én ma lusta módon szeletelt sajtot vettem, és egy-egy szelet sajtot tekertem bele :)). Valamennyi sajt maradjon a végére! Aztán beletesszük tepsibe, bekenjük a tetejét vízzel, és a maradék reszelt sajttal jól megszórjuk, és ha van még időnk, akkor egy 20 percig kelni hagyjuk. Aztán kb 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük.