Medvehagymás túrós pogácsa

Anyuci elvitte a Matyit medvehagymát szedni, és egy csokornyit hoztunk mi is haza belőle. Idáig jó is volt, aztán nem volt semmi ötletem mit kezdjek vele, mivel nem vagyok egy nagy hagymás, erős az íze, salátába nem akartam tenni, aztán egyszer csak jött az ötlet: túrós pogácsa. :) Az az alap, sima túrós pogácsa, ugyanannyi vaj, túró, liszt, aztán kész. Persze kicsit átdolgoztam, mert az erős hagymaízen kicsit finomítani akartam, hát azt hiszem sikerült. :) Nagy sikere van. 

Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg finom liszt
  • 15 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 púpos tk sütőpor
  • 1 púpos tk só
  • 6-7 levél medvehagyma

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük. A vajat megolvasztjuk, belekeverjük a túrót, lisztet, sütőport és a sót. Belevagdossuk ollóval apróra a medvehagymát. Jól összegyúrjuk. Itt ezen a ponton simán be lehet fél-1 napra tenni a hűtőbe, és utána sütni. Kinyújtjuk kb ujjnyi vastagra, bevagdossuk a tetejét, kiszaggatjuk és kb 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Ebből a mennyiségből majdnem két gáztepsi kijön, és gyorsan el is fogy. :)