Sajtos, zabpelyhes keksz

Na most van az, hogy üres a hűtő. Így jár az, aki lusta vásárolni menni a 3 és fél éves gyerekével... :D Bár talán egy nyakizomgyulladás felment egy kicsit. Na jó, tudom, hogy nem... :D :D Délután megsütöttem a maradékokat túrótortának, de még volt egy kis hiányérzetem, mert holnap játszóházba megyünk elvileg, és oda jó lenne valami rágcsát vinni. A túró ugyebár elfogyott, túrós pogi így kilőve. Közben nézegettem a Pinterestet, ott találtam EZT a kekszet. Rögtön megtetszett, átvariáltam szokásosan, úgyhogy már be van gyúrva, holnap reggel csak sütni kell. :) Jaa és tudtátok, hogy a géllakk a sajtreszelést is bírja? :D :D :D 

Hozzávalók:

  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1/4 bögre tej
  • fél bögre zabpehely (nekem a kisszemű volt)
  • 1 tojás
  • 1 1/4 bögre reszelt sajt (kb 180 g)
  • 3/4 bögre liszt
  • 1 csapott tk só
  • 1 csapott tk sütőpor
  • koriander (vagy egyéb fűszer, de ki is maradhat)

 

Elkészítés:

A vajat megolvasztjuk a mikróban, mikor kész hozzáöntjük a tejet és a zabpelyhet. Jól összekeverjük, és állni hagyjuk 5-10 percig, hogy a zabpehely megpuhuljon. Közben lereszeljük a sajtot (hacsak nem olyan okos valaki, hogy reszelt sajtot vesz... :D). Nekem most korianderes sajtom volt, úgyhogy innen jött a koriander ötlete. :) Mikor már jó a zabpehely hozzáütjük a tojást, elkeverjük, aztán beleöntjük a sajtot, a lisztet a sót és a sütőport. Meg a koriandert, ha nem volt a sajtban eredetileg. Először kanállal összekeverjük, azután kicsit átgyúrjuk kézzel is. Betesszük a hűtőbe pár órára (vagy egy éjszakára). Mikor sütni akarjuk előmelegítjük a sütőt, összegyúrjuk és lisztezett deszkán kinyújtjuk a tésztát kb 3 mm-esre, négyzetekre vágjuk vagy kiszaggatjuk. Sütés előtt érdemes még 5 percre visszatenni a sütőbe, hogy megszilárduljon újra, mert akkor lesz ropogós. Megkenjük tojással vagy vízzel és kb. 180 fokon 10-12 percet sütjük.