Kovászos uborka

Hát ez egy olyan valami, amit utálok. Ahogy KisCsilla tanárnőnk mondta egyszer a lekvárról: "I hate it with passion". Hát én valahogy így vagyok a kovászos uborkával. Az ázott kenyér alatt úszó fokhagymás, sós, erjedő uborka nagyjából a rémálmaimban jön elő... :D Viszont van a családban, aki szereti, így aztán néha csinálok. Amúgy a megcsinálással nincs semmi bajom, csak ne nekem kelljen a vízből kiszednem. :)

Hozzávalók:

  • kb. 1 kg uborka
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2 nagyobb ág kapor
  • szemes bors, kömény
  • két púpos tk só
  • egy szelet kenyér
  • forró víz

 

Elkészítés:

Az ubit megmosom, levágom a végeit, kétoldalról bevágom egy kicsit, beleteszem egy nagyobb üvegbe. Teszek mellé 2-3 gerezd fokhagymát, egy marék kaprot, pár szem borsot, köményt, aztán forró vízzel leöntöm, hogy ellepje. Jöhet rá két púpos teáskanál só, egy szelet kenyér a tetejére, és ennyi. Teszel rá egy kistányért, és 2-3 nap alatt a napra kitéve elkészül. Én (vagyhát egy önként vállalkozó :D) a kenyér miatt le szoktam mosni, mikor kész, hogy tiszta legyen.