Zöldbabfőzelék nagyon másképp

A dolog úgy indult, hogy előfizettem én is erre az idényre heti fél láda zöldségre a Niklai Remetekertben. Az első láda megjött, és nem tudom mennyi lehet az egész láda, de ez a fél is nagyon sok. :) Egy csomó minden volt benne, többek között sok sok vajbab és zöldbab. Csütörtök este nem terveztem főzni, de ha már itt volt az a csomó minden, akkor muszáj volt valamit. Kinga barátnőmnél láttam egy tökjó zöldbabfőzeléket az Omlett és tűsarok blogján. Kicsit átvariáltam, mert joghurtom volt, nem kefírem, de a lényeg változatlan. :)

Hozzávalók:

  • fél kiló zöldbab vagy vajbab
  • egy rozmaring ágacska
  • 150 g joghurt (egy kis doboz)
  • egy teáskanál útifűmaghéj vagy egy evőkanál keményítő
  • só, bors

 

Elkészítés:

A babot megpucoljuk, és a rozmaringgal együtt feltesszük annyi vízben főni, ami pont ellepi. Mikor puhára főtt beleöntjük a joghurtot és beleszórjuk az útifűmaghéjat (a keményítőt a joghurtban elkeverve tegyük bele), sózzuk, borsozzuk, és pár perc alatt sűrűre főzzük.