Currys patisszonfőzelék

Hát akkor most megtanultam azt is, hogy a patisszon bizony két sz. Tuti én is eggyel írtam volna, mint Fecó az eredeti receptben, ha nem olvasom el a kommenteket, ahol egy tanult kolléga javította a hibát. Úgyhogy én most nagyon okosan már nem hibázok. :) Kicsit módosítottam, mert tárkonyom nem volt, petrezselymem viszont igen. Két kicsi niklakertes patisszonom volt. Az egyetlen bajom nekem is a hámozás volt, itt-ott rajtamaradt a héja, és az kemény maradt főzés után is. Amúgy nagyon finom, én meg különben is imádom a curryt, úgyhogy sztem más zöldséggel is lesz ilyesmi. :)

Hozzávalók:

  • 2 kisebb patisszon (kb. 1 kg)
  • egy pici fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 csapott ek curry
  • 5 dl víz
  • só, bors
  • fél csokor petrezselyem
  • 1 dl tejszín
  • 2 ek keményítő

 

Elkészítés:

A patisszont meghámozzuk, kiszedjük a magját, és felkockázzuk. A hagymát felaprítjuk, egy kis olívaolajon megpirítjuk, hozzáadjuk a fokhagymát is. Megszórjuk a curryvel, összekeverjük, aztán beletesszük a patisszont. Jól összeforgatjuk, felöntjük a vízzel, sózzuk, borsozzuk, és kb. 20 perc alatt puhára főzzük. Aztán belekeverjük a felaprított petrezselymet is. A tejszínt a keményítővel kikeverjük, a főzelékhez adjuk, és besűrítjük vele, de már forrni nem hagyjuk. Mi most virslivel ettük, de magában, vagy egy szelet sült csirkemellel is jó lehet. :)