Tejbedara

Íme a cukros, tejes, búzás, nemegészséges recept, amit ígértem. :) És igen, végülis abban is nagy igazság van, hogy ezt aztán minek posztolni, hát minden rendes és rendetlen háziasszony, anyuka, de olyan pasi is, aki látta már a konyhát belülről tudja, hogy ezt hogy kell. Ennek ellenére én a viszonylagos konyhai gyakorlatommal minden alkalommal (hozzá kell tennem, ez kb évente kétszer van... :D) a google-nél kezdem a tejbedarafőzést, mert bazira elfelejtem az arányokat, és magamtól vagy valami kőkemény izét, vagy tejet főznék némi daraszemcsékkel benne... Szóval a blog eredeti céljához visszanyúlva, ha másért nem, hát azért hasznos lesz ez a poszt, hogy innentől már könnyebben megtalálom a tökéletes tejbedara arányokat. :) Ami viszont vicces, hogy felelősségteljes és egészségtudatos 30 évesként már mégsem mondhatom, hogy én halok meg azonnal a tejbedaráért, hát próbáltam ma kapacitálni a kölköt, hogy akarjon már egy kicsit, és főzhessek neki. Majd persze a maradékot önfeláldozóan megenném. A Matyi viszont közölte, hogy ő ilyet nem akar, inkább adjak neki káposztafőzeléket vagy dinnyét.... :D Így jártam, úgyhogy főztem egy adaggal, ő belenyalt, és közölte, hogy mind az enyém.... :D Igen, kössz, jól vagyok. :D Mese vége. :D

Hozzávalók:

  • 3,5 dl tej
  • 1 dl víz
  • 4 csapott ek dara
  • 1 púpos ek cukrozatlan kakaópor (ez persze kimaradhat :))
  • 4 ek cukor

 

Elkészítés:

A tejet a vízzel feltesszük főni, mikor kezd forrni hozzáöntjük a darát és a kakaóport, kicsi lángon, sokat kevergetve kb. 10 perc alatt sűrűre főzzük. Levesszük a tűzről, belekeverjük a cukrot, és kész is.