Ajvár lustáknak

Igaziból úgy kellene írnom, hogy lustáknak, mint én, de azért a címbe már csak nem írom be... Na nem mintha ez az egész blog nem arról szólna, hogy hogy lehet úgy jókat főzni, hogy megússzuk a munkát vele... :D :D Szóval a recept testhezálló teljesen. :) Az alapötlet a dívány.hu-ról van, meg onnan, hogy kaptam megint egy csomó paprikát a zöldségládámba, és valamit kellett csinálni belőle. Azt hiszem majd még lesz ilyen, nagyon finom, Matyinak is ízlik. :) Meg volt is valami recept, amibe kellett volna, úgyhogy most kereshetem elő. Eredeti recept ITT.

Hozzávalók:

  • egy nagy paradicsom
  • egy nagy vagy két kicsi padlizsán
  • 7-8 nagyobb piros héjú paprika (amennyi ráfér egy gáztepsire a többi cucc mellé)
  • egy fej fokhagyma
  • só, bors
  • olívaolaj

 

Elkészítés:

A paradicsomot, a padlizsánt és a paprikákat egy sütőpapíros gáztepsire tesszük. A padlizsánt megszurkáljuk késsel. A fokhagymát olajozott alufóliába csomagoljuk, aztán ezt betesszük nagylángra a sütőbe, és kb 30-40 perc alatt megsütjük. Eddigre a padlizsánok héja megbarnul, a paprikáknak az alja meg kezd feketedni. A paradicsom héja simán lejön ekkor már, a padlizsáné pedig késsel lehúzható fél perc alatt. Viszont a paprikáké nekem nem akart lejönni, úgyhogy (itt jön a lusta rész :D) leszedtem a száraikat, és hagytam héjastól, gondoltam kipróbálom és jelentem működött!!! :D Szóval a hámozott és kevésbé hámozott zöldségeket beleszórjuk a turmixba, a fokhagymának levágjuk a szárát és a krémesre sült belsejét belenyomjuk a turmixba. Öntünk rá egy kis olajat, sózzuk, borsozzuk aztán összeturmixoljuk. Kifertőtlenített üvegekbe rakjuk (ez kb 3 kicsi üvegnyi lesz), olajat öntünk a tetejére, aztán vagy hűtőben tartjuk (2-3 hétig elvileg eláll), vagy a következő szerint kidunsztoljuk:

A lezárt üvegeket beleállítjuk egy konyharuhával kibélelt fazékba, praktikusan akkorába, amibe az összes belefér. Feltöltjük vízzel úgy, hogy az üvegek kétharmadáig érjen. Ez után feltesszük főni. Gyöngyözéstől számítva fél órán át még főzzük, majd forrón kivesszük az üvegeket, újságpapírba vagy törülközőkbe csomagoljuk és jól bebugyolálva 1-2 nap alatt hagyjuk kihűlni.