Csokis narancsos keksz

Szembejött ez a recept, és elsőre megtetszett, mert a csoki meg a narancs nagyon jó kombináció. :) Úgyis irodai ünneplés volt, úgyhogy gondoltam megsütöm. Természetesen kapásból rosszul kezdtem, mert emlékeztem, hogy van benne zabpehely, meg valami 15 dkg. Na persze nagy lelkesen kimértem a vajba a 15 dkg zabpelyhet, nem gond, hogy az a liszt lett volna.... :D  Szóval így indítottam... Utána ebből kellett az állagot visszahoznom, mert dupla adagot nem akartam. De sikerült és nagyon nagyon jó lett!! :) :) Egyöntetű sikert aratott az irodában, és remélem Matyi kedvenc dokinénijének is ízlett. :)img_20151009_1244401.jpg

Hozzávalók:

  • 150 g vaj
  • 5 ek méz
  • 80 g kandírozott narancshéj
  • 150 g kisszemű zabpehely
  • 80 g liszt
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 100 g kókuszreszelék
  • egy csipet só
  • kb. fél dl tej
  • 100 g étcsoki kicsire darabolva

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A vajat és a mézet összeolvasztjuk úgy, hogy beleszórjuk a narancshéjat is, hogy puhuljon. Ha összeolvadt, akkor jól elkeverjük, és belekeverjük az összes többi cuccot. A tej mennyiségét pontosan nem tudom, annyi kell, hogy jól gombócolható tészta legyen. Aztán sütőpapíros tepsire teszünk diónyi golyókat és lelapítjuk kis körökké. Aztán kb 8 perc sütés, amíg meg nem barnul az alja. Leszedni a tepsiről csak hidegen lehet, különben szétpotyog. :) Isteni. :)