Sütőtökös muffin

A másik sütőtökös süti nagy sikere után fellelkesültem Meg persze úgy jártam, hogy megsütöttem egy tököt, amiből Matyi épp momentán nem kért, aznap épp utálta a sütőtököt, nekem meg két szelet elég volt, szóval azzal is kellett valamit kezdeni... :D Úgyhogy kipróbáltam, mert a többi hozzávaló elég alap. És nagyon finom lett, érdemes kipróbálni. :)

Hozzávalók:

  • 350 g sütőtökpüré (ez már tisztán, héj nélkül ennyi)
  • 3 nagyobb tojás
  • 0,75 dl olaj
  • 0,5 dl víz
  • 180 g cukor
  • 300 g liszt
  • egy zacskó sütőpor
  • pici só
  • fahéj (1 tk), őrölt szegfűszeg (fél tk), őrölt gyömbér (fél tk)

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a muffintepsibe teszünk papírokat. Ez kb. másfél muffin tepsi, úgyhogy ha van még pár szilikonforma vagy papír (aliexpressen nagyon király keménypapírosok vannak elég olcsón cupcake liner néven)., akkor azt is készítsétek elő a muffintepsi mellé. :) A sütőtököt villával összetörjük, jól átkeverjük. Hozzákeverjük a tojásokat, olajat és a vizet. Aztán mehet a cukor, liszt, só és a fűszerek. Egyneművé keverjük, beleöntjük a muffinpapírokba és kb. 12-15 perc alatt tűpróbáig megsütjük.