Morzsás karfiol simán és extrán :)

Háát ennek az alapreceptje nem is annyira recept. :) Viszont megkaptam karácsonyra Szatmári Fecó második könyvét, amitől ihletet kaptam, hogy kicsit bonyolítsak rajta. Nem tett rosszat neki, bár az eredeti is kb. ugyanennyire jó. :) Fecónál egy fahéjas-kókuszos karfiolfőzelék van, innen jött, hogy kipróbálhatnám én is egy kis fahéjjal megsütni a karfiolt, nem simán megfőzni. Nekem így karácsony után totál jól esik zöldséget enni, és mivel ezt most csak magamnak főztem így semmi husit nem kellett belevarázsolnom. :) Ja ez max. két adag, de abból se túl nagy, arra figyeljetek!

Hozzávalók:

  • egy kis fej karfiol (kb. fél kiló pucolva, de fagyasztott is lehet)
  • kb. 10-12 dkg zsemlemorzsa
  • só, olaj
  • tejföl

Az extra verzióhoz:

  • 1 ek olívaolaj
  • 1 kk fahéj
  • pici fokhagymapor
  • egy marék szeletelt mandula

 

Elkészítés:

A karfiolt a sima verzióhoz kisebb rózsákra szedjük és sós vízben megfőzzük. EZ max. 10 perc, attól függ ki mennyire roppanósan szereti. A morzsát picike olajon megpirítjuk. Én most teljes kiőrlésű morzsát vettem, nekem bejön, érdemes kipróbálni. :) Aztán a karfiolt kiszedjük a vízből, ráöntjük a morzsát, és tejföllel megesszük. :) Az extra verzióhoz a sütőt 220 fokra előmelegítjük. A rózsákra szedett karfiolt betesszük egy zacskóba, mellészórjuk a fahéjat, a fokhagymaport, sót és az olívaolajat, és jól összerázzuk. Sütőpapíros tálba öntjük és kb. fél óra alatt átsütjük. A morzsához hozzákeverjük a mandulát, és úgy pirítjuk meg. Aztán a morzsát ráöntjük a sült karfiolra, és ezt is tejföllel esszük.