Tzatziki

Ezt is azt hittem már régen megírtam, de úgy tűnik mégsem. :) Magában én régebben ezt nem nagyon szerettem, de volt egy régebbi Nők Lapja Konyhában egy recept, hogy ezt rakta tortilla lapba, tett rá gyros fűszerrel megsütött, apróra szétszedett csirkemellet meg zöldségeket, fetasajtot és betekerte. Na ilyet csináltam már többször is, és mindig nagy sikere van. 

Hozzávalók:

  • egy kígyóuborka
  • egy kis pohár joghurt (150-175 g)
  • egy kis gerezd fokhagyma (vagy lustáknak mint én fokhagymapor)
  • szárított vagy friss menta (ez ki is maradhat)

 

Elkészítés:

A megmosott uborkát a nagyobb lyukú reszelőn héjastól lereszeljük, kicsit megsózzuk és állni hagyjuk kb. fél órát. Utána jól kicsavarjuk és leöntjük a levét. Hozzákeverjük a joghurtot, belereszeljük a fokhagymát, sózzuk és megszórjuk szárított vagy friss, aprított mentával. Jól összekeverjük és kb. egy órát állni hagyjuk, aztán kész. :) Mehet a husi mellé a tortillákba.