Alapmuffin

Egy csomó ideig nem sütöttem muffint. Formám sem volt, meg valahogy nem is vágytam rá túlzottan, valahogy divatmajom dlognak tartottam. Aztán egyszer valamiért pár éve megtört a jég, megvettem egy teljesen átlagos muffintepsit, ami állt még kb fél évig, aztán egyszer rászántam magam, keresgéltem a sokmillió recept között és 3-4-ből összeraktam egy nekem szimpatikus verziót, ami meglepően jól sikerült. Engem lepett meg a legjobban... :D Azóta persze millió verzióját csináltam, próbálkoztam mással is, de valahogy még mindig ez az első tűnik a legjobbnak. Puha, nem ragad bele se a muffinpapírba, se a formába és variálható. :)

1. Sütőt bekapcsolni 170 fokra

2. Hozzávalók (sok kommenttel :)):

    7 dkg margarin/vaj folyósra olvasztva

    1 dl hideg folyadék (ez lehet kakaó, kávé, tej, víz, citromos víz stb.)

    2 tojás (ez fontos, nem nagyon helyettesíthető joghurttal vagy ilyesmivel)

Ezeket egy tálban összekeverni, arra vigyázni kell, hogy a forró vajba nem szabad beleütni közvetlenül a tojást, mert rántotta lesz, ami nem szép, ellenben ronda (ahogy a tánctanárom mondaná :)). Úh vagy a folyadékot kell először beleönteni, vagy várni kell egy kicsit amíg ki nem hűl. Én általában megolvaszom a vajat, beleöntöm a folyadékot, összekeverem a száraz cuccokat (mindjárt jönnek) és utána ütöm bele a tojásokat.

    10 dkg liszt

    10 dkg cukor

    1 zacskó sütőpor

    pici só

    1 vaníliás cukor (kimaradhat)

    3-4 ek kakaópor (ha kakaóst akarsz)

    1 citrom reszelt héja (ez is kimaradhat, bár a kakaósba nagyon finom sztem) VAGY 1 kk fahéj

    kicsire tört csoki, smarties, mazsola, aszalt gyümölcs - vagy bármi, amit gondolsz, vagy akár semmi

3. Ezeket is összekeverni egy másik tálban, aztán ezt beleönteni a vajas-tojásos cuccba. Jól összekeverni, aztán belemeregetni a muffintepsibe, én papírba szoktam, hogy ne kelljen mosogatni. :)És kb 10-12 percig sütni tűpróbáig.

Ez amúgy pont egy tepsinyi adag, ami nagyon kényelmes dolog szerintem. :)