Belga almás sütemény - diétás verzióval

Sajnos nem mindig egyszerű sütiket sütnöm mert a bevezetőben már említett imádnivaló pasim sajnos cukorbeteg. Úgyhogy próbálkozom folyamatosan a diétás verziókkal, van ami jól sikerül, van ami kevésbé. Az alapmuffinomat például próbáltam süssina porral csinálni cukor helyett, hááát ízre finom lett, de olyan gumis lett az állaga... Szóval az még nem megy. Arra már rájöttem, hogy ha a cokrot félig porédesítővel félig meg összetört pötyivel helyettesítem az jobb, mint a sima por verziós, de ezt meg nehéz eltalálni, hogy tényleg jó legyen... Na mindegy, azért próbálkozom, egy süti volt, ami osztatlan sikert aratott.

A sztorija alapját teljesen salsás süti, az ottani fórumon van egy főzős topik, és oda írta be egy Zoeka nevű táncostárs. Aztán mikor mentünk Bodzáékhoz megnézni a cicájukat, akkor sütötte ő ezt meg diétásan nekünk. :) Aztán leírtam a receptet, én még kicsit variáltam rajta, és mindig nagy sikere van. :) Leírom az eredeti receptet is, és alulra betettem a megjegyzéseket, amiket Bodza írt nekem és amiket én tettem még hozzá. Már nem emlékszem melyik melyikünktől származik, úgyhogy így ömlesztve csak. :)

 

Hozzávalók az eredeti recepthez:

•   35 dkg reszelt alma,

•   3 egész tojás,

•   15 dkg cukor,

•   1 cs. sütőpor,

•   1 cs. vaníliacukor,

•   1 kávéskanál fahéj, egy kicsi őrölt szegfűszeg

•   30 dkg liszt

Elkészítése:

Mosd meg az almákat, és reszeld őket le nagy lyukú sajtreszelővel egy nagyobb keverőtálban. Az így kapott almapéphez keverd hozzá fakanállal - ne géppel, mert nagyon lággyá töri az almát -  a cukrot, a tojást, a fahéjat, vaníliacukrot, sütőport és végül a lisztet. Eredményül egy folyósabb kevert tésztát kapsz. Ezt kivajazott majd lisztezett magas falú tepsibe/tortaformába/kuglóf vagy őzgerincformába tedd bele, majd süsd kb 180°-on míg a teteje aranybarna nem lesz.

b. variáns > gyümölcskenyér: tetszőlegesen bármilyen aszalt/fagyasztott  vagy friss gyümölccsel,   olajos magvak keverékével ötvözve  remek  gyümölcskenyeret lehet belőle sütni!

 

Jó étvágyat!

 

Kommentek Bodzától és Delcsitől:

-teljes kiőrlésű liszttel tökéletesn meg lehet csinálni a diétásság miatt

- cukor helyett: 15 dkg nyírfacukor VAGY 12 dkg glukonon/süssina v egyéb por édesítő + 10 db pötyi összetörve

-fűszerek: 1 kk fahéj plusz 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg

- fél dl olaj és fél dl víz kell bele, különben kemény lesz

- a vaníliáscukor simán kimaradhat

(- plusz 1 marék tört dió mehet bele, de nem muszáj)