Foszlós kalács

Kelt tésztát különösen szeretek sütni, finom az illata és a kenyerek, kalácsok valahogy olyan komoly sütőteljesítményt mutatnak. Aztán persze nem olyan nagy ügy, főleg kenyérsütőgéppel... Bár a kalácsokat mindig kiveszem sütés előtt, megfonom és a sütőben sülnek meg. Próbálkoztam egy csomó félével, néhány jobb lett, néhány kevésbé. Van egy diétás kalács receptem is pötyikkel, azt is beírom majd. Most viszont azt akarom inkább beírni, amit legutóbb csináltam, és ami messze a legjobb állagú lett, és még 4 nap után is fincsi puha volt. :)

Szokásos netes keresgélés eredménye, én itt találtam Szamóca oldalán. De utólag rájöttem, hogy a már említett sütis topikon is fenn volt korábban, és olvasgattam is. Ott Hokkaido kalács néven futott, és mindenki dícsérte.

Hozzávalók:

    60 dkg liszt

    1 kocka élesztő (vagy egy zacskó szárított élesztő)

    2,5 dl tej

    1,5 dl tejszín

    1 tojás

    3 dkg tejpor

    8 dkg cukor

    kicsi só

Én ezeket bedobáltam a gépbe, keleszés programra kapcsoltam. Éppenhogy nem mászott ki a tálból... :) Aztán mikor megvolt kivettem, négyes fonással megfontam és előmelegített 170 fokos sütőben, letakarva megsütöttem kb 40 perc alatt. A weboldalon lévő formázás is szép, de ahhoz nem volt formám, ezért lett sima fonott. :)