Banános Matyi keksz - cukor nélkül

Matyesz imád enni. Bármit, bármikor, gyakorlatilag egész nap eszik... :D Már egy ideje ezért terveztem h sütök neki valami rágcsálnivalót, pár napja vettem a Rossmannban babakekszet neki, aki nagyon finom, bio meg minden, de aranyárban mérik.... Úgyhogy próbáltam valami hasonlót összehozni. Olvasgattam hozzá netes recepteket, meg a keksz hozzávalóiból (banán és rizsliszt) próbáltam kiindulni, és egy finom, kekszhez alkalmas tésztát összehozni. És nagy meglepetésemre elsőre sikerült. Nagyon finom lett (szerintem is jó, nem csak a Matyi szerint :D), jó az állaga, nem kemény. Még azt nem tudom mennyire morzsálódik, ez majd a hosszútávú tesztnél dől el. :D Szóval érdemes megsütni, mert ami még pozitívum, h kb 10 perc alatt kész van. :)

Hozzávalók:

  • 1,5 banán (1 teljesen összetörve villával,a fél meg darabosra törve nagyjából)
  • 150 g finomliszt
  • 100 g rizsliszt (szerintem helyettesíthető finomliszttel is, de én most így csináltam)
  • 1 tojás
  • 40 g olaj
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk borkő sütőpor (bio sütőpor a dmből)

 

Elkészítés:

A banánt egy tálban összetörjük villával, hozzáütjük a tojást, beleöntjük az olajat, összekeverjük, aztán bele a lisztek, a fahéj és a sütőpor. A villával addig kevergetjük, amíg össze nem áll. Ha kell, akkor egy kis vizet lehet még bele tenni. Kb 20 percet állni hagyjuk. A sütőt előmelegítjük. Kicsit ragacsos tészta lesz. Sütőpapíros tepsibe lisztes kézzel kis hurkákat csinálunk a tésztából, és kb 5-8 perc alatt megsütjük.