Szószos csokitorta

Ezt a receptet még jó régen írtam ki egy cetlire, még mikor a másik lakásban laktunk. Aztán most előkeveredtek a cetlijeim, úh gondoltam kipróbálom, és nagyon megérte... Ez a süti nagyon nem cukormentes, nagyon nem bio, nagyon nem egészséges, viszont naggggyon finom, és hát néha ilyen is kell..... :D

Hozzávalók:

tésztához:

  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 bögre (2,5 decis) liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 3/4 bögre cukor
  • 1/4 bögre kakaópor
  • csipet só
  • 1/2 bögre tej

szószhoz:

  • 3/4 bögre cukor (valamennyi barnacukor jó bele)
  • 1/4 bögre kakaópor
  • 1 1/4 bögre forró víz

 

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt. A tésztához megolvasztjuk a vajat, beleöntögetjük a többi hozzávalót, és jól összekeverjük. Ezt beleöntjük egy magas falú tepsibe. A tepsi mérete kb gáztepsi fele-harmada. Nekem épp egy szív formám van, én abban sütöttem, talán a csatos nem célszerű, mert a leve kifolyik szerintem az elején. (Tényleg legyen magas falú, mert könnyen kifolyik, főleg a szósz miatt.) Aztán összekeverjük a cukrot a kakaóporral, ráöntjük a forró vizet, és addig kevergetjük, amíg fel nem olvadnak a vízben. Ezt ráöntjük a tésztára. Nagyon állni fog rajta, lötyög össze vissza, de nem baj, ilyennek kell lennie. :) Betesszük a sütőbe, és közepes hőmérsékleten 25-30 percig sütjük, addig, amíg a közepe már nem remeg, ha megmozgatjuk. A közepe megsül, és a szélén pedig marad a finom csokiszósz.... Ja, és mivel a krém a tészta alatt gyűlik össze, így kanállal szépen ki lehet venni. Nagyon nagyon finom... :)