Anyuci szülinapi tortája

Csütörtökön, június 7-én volt Anyuci szülinapja, és ma volt a családi buli. Kerti partit terveztünk, de sajna esett az eső, viszont ettől függetlenül nagyon jól sikerült. :) Csináltam egy nagy adag káposztasalátát, majd azt is beírom, két adag minimuffint, de aztán gondoltam csinálok neki tortát is. A júniusi Good Food magazinból kaptam az ötletet, de aztán átalakult, ahogy ezek a receptek szoktak... :D Ez a torta nagyon csokis, nagyon tömény, és nagyon finom... Ja és persze nincs vele sok  meló. :D

 

Hozzávalók:

  • 120 g olvasztott vaj
  • 225 g kekszmorzsa
  • 300 g étcsoki (3 tábla)
  • 50 g porcukor
  • 250 g mascarpone
  • 500 g habtejszín vagy hulala

 

Elkészítés:

A kekszmorzsát összekeverjük az olvasztott vajjal, és belenyomkodjuk egy kapcsos tortaforma aljába. Amíg a krémet megcsináljuk, ezt betesszük a hűtőbe. A csokit kicsire tördeljük, és forró víz fölött megolvasztjuk. (Arra vigyázni kell, hogy a csokis tál bele ne lógjon a forró vízbe, mert akkor leég!) Közben felverjük a tejszínhabot. A csokiba belekeverjük a cukrot, a mascarponét, aztán óvatosan beleforgatjuk a habot is. Rákenjük a kekszes alapra, feldíszítjük és 2-3 órára visszatesszük a hűtőbe. Én most francia drazséból raktam ki egy szívecskét a tetejére, de lehet gyümölcsökkel, vagy bármi mással is díszíteni. :)