Csicseriborsós csirke

Találtam egy receptet a neten, amit aztán azóta nem találok... :D Valami vöröslencsés ragu volt, megpróbálom összevadászni, hátha azért majd meglesz, azt is akarok főzni valamikor. (Update: megvan, ITT :)) Amíg ezt keresgéltem, és nem találtam szembejött egy másik recept, amitől ihletet kaptam. Az eredetihez végülis nem sok köze lett a receptnek, egy csomó mindenem nem volt hozzá itthon de nagyon finom lett. Amúgy is imádom a csicseriborsót, többet fogok főzni vele azt hiszem. :)

Hozzávalók:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 5-6 közepes méretű répa
  • egy nagy csirkemellfilé
  • 2,5 dl paradicsompaszta
  • 2,5 dl víz
  • bazsalikom
  • só, bors
  • 1 konzerv (400 g) csicseriborsó

 

Elkészítés:

A hagymát apróra vágjuk, a répát felkarikázzuk, a husit pedig felkockázzuk. Egy kanál olívaolajon feltesszük a hagymát pirulni, rátesszük a husit, kicsit összeforgatjuk. Aztán rászórjuk a felkarikázott répát is, és felöntjük a paradicsompasztával és a vízzel (vagy 5 dl paradicsomlével). Bazsalikommal, sóval, borssal ízesítjük, aztán miután felforrt kis lángon kb 20 percet lefedve, és 10-15 percet fedő nélkül főzzük. Aztán beleöntjük a lecsöpögtetett, megmosott csicseriborsót, és még ezzel is főzzük 3-4 percig. Én most fele-fele sima és barna rizst főztem hozzá, de tészta is jó lehet. :)