Császármorzsa

Régen írtam receptet, sok volt a zene mostanság... Ennek főként az az oka, hogy egyedülálló anyává alakultam, és sokszor jó ide zeneként betenni a hangulataimat. Amúgy köszi, jól vagyok, nem kell értem/értünk aggódni. :) Matyival továbbra is csodás az élet, báár a dackorszakból kimászhatnánk lassacskán... :D Na szóval most gondoltam csinálok ebédre császármorzsát, mert az utóbbi négy évben az nem volt porondon, és már hiányzott. Ja és muszáj volt a tűzhelyen csinálnom, mert a Matyi a múlt hétvégén megsütött egy duplólapot a sütőben (komolyan, nem volt vicces....), és még teljesen nem szellőzött ki a műanyagszag belőle. Nagyon finom lett, bár a mosogatást nem nagyon várom ezzel az edénnyel... :D :D A recept kicsi adag, kétszemélyes, úgyhogy duplázzatok, ha több embernek kell!

Hozzávalók:

  • 1,5 dl dara
  • 1 dl liszt (igen, tényleg deciben van mérve, egyszerűbb így :))
  • 2,5 dl tej
  • mazsola ízlés szerint
  • 3 ek cukor
  • 2 tojás
  • pici olaj

Elkészítés:

A darát és a lisztet egy tálban összekeverjük, hozzáöntjük a telejt, csomómentesre keverjük, aztán beleszórjuk a mazsolát és a cukrot. Ezt pár órát állni hagyjuk, hogy a dara megszívja magát (1,5 óra teljesen elég volt). Utána belekeverjük a tojást (lehet külön a sárgáját és a felvert habját is, de én ehhez lusta vagyok... :D). Aztán egy nagyobb edényben megmelegítjük az olajat, ráöntjük a masszát és kislángon elkezdjük főzni/sütni (nemtom mi erre a jó szó :D). Ahogy kezd az alja megszilárdulni átkeverjük, és utána elég gyakran kevergetjük, vakarjuk az alját, ami már szilárd. Nagyjából 25-30 perc alatt lesz kész. Aztán mehet rá porcukor, aki szereti, én valszeg a tavalyi lekvárokat fogom hozzá elkoptatni. :)