Lazacos, spenótos tészta

Ez alapvetően Kinga barátnőm receptje. az eredeti ITT van. Nagyon jó receptjei vannak az Omlett és tűsarok nevű blogján, érdemes nézegetni azt is. :) Én picit leegyszerűsítettem, és írok hozzá konkrét mennyiségeket is, hogy én hogy csináltam. Nagyon finom lett. :) Már múlt héten is nézegettem az Aldiban a zacskó  friss spenótot, úgyhogy mikor megláttam ezt a receptet, rögtön tudtam, hogy ezt meg akarom most hétvégén csinálni. :)

Hozzávalók:

  • 400 g tészta
  • 2 szelet lazacfilé
  • 200 g friss spenót
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kókuszolaj (vagy olíva is jó)
  • só, bors
  • 2 dl tejszín

 

Elkészítés:

A tésztát feltesszük főni, és a zacskón lévő idő alapján al dentére főzzük. A lazacot ha fagyasztott, akkor kicsit kiolvasztjuk, hogy vágható legyen, és felkockázzuk. A spenótot szűrőben leforrázzuk kb. 1,5 l vízzel, és mikor már nem annyira forró, akkor kicsit összevagdossuk. A fokhagymát apróra kockázzuk, és a kókuszolajon egy serpenyőben a hallal kicsit megpirítjuk, aztán hozzáadjuk a spenótot, sózzuk, borsozzuk, és pár percig fedő alatt pároljuk. Kb. 5 perc után hozzáadjuk a tejszínt, és még kb. 5 percig összeforraljuk. Közben a tésztát leszűrjük, mikor a szósz kész van összekeverjük és már ehetjük is. Parmezánt lehet még a tetejére tenni, nekünk most nem volt itthon, de így is jó volt. :)