Mandulás keksz

Ez eredetileg a Nigella Falatozója című könyvből származik, jó kis könyv, azt hiszem más receptjeit is ki fogom próbálni. :) Csak annyit csináltam vele, hogy elfeleztem a mennyiségeket, mert kevés vajam volt itthon, tettem bele egy kis csokit, és legközelebb szerintem a sütőport nagyon visszaveszem(a receptbe már ezt írtam), mert így nem látszanak igazán a kekszek formái, pedig nagyon aranyos méziformát találtam a spárban. :)

Hozzávalók:

  • 80 g vaj
  • 100 g barnacukor
  • 1 tojás
  • kicsi mandulaaroma
  • 50 g őrölt mandula
  • 150 g liszt
  • pici só
  • késhegynyi szódabikarbóna/sütőpor
  • 2 ek csokilapocska/csokipasztilla (kimaradhat)

 

Elkészítés:

A vajat kicsit megolvasztjuk, hogy puha legyen, aztán kikeverjük a cukorral. Hozzáadjuk a tojást, mandulaaromát, darált mandulát, lisztet, sót, szódabikarbónát. Jól összekeverjük, hozzátesszük a csokit, összegyúrjuk egy gombóccá, és kb. 10 percre egy zacskóban betesszük a mélyhűtőbe. Közben bemelegítjük a sütőt 200 fokra, elővesszük a sütiformákat. Elővesszük a tésztát, lisztezett deszkán kb. 3-4 mm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk és 8-10 perc alatt megsütjük. A tetejére lehet cukormázat, csokit, bármit tenni. :)