Igazi paradicsomszósz

Eddig valahogy sose próbáltam ki, hogy milyen az, ha igazi paradicsomból csinálok tésztaszószt. Tudom, erre ne legyek nagyon büszke... :D Amúgy azt a konzerv, cukrozott paradicsompürét nem szeretem, a papír, kockadobozos passata di pomodorot szoktam használni, már az olasz időszakom óta. De most túl sok paradicsom volt a hűtőben, és amúgy tésztát akartam főzni, hát gondoltam kipróbálom. Nagyon bejött, a Matyinak is nagyon ízlett, villámgyors, egyszerű, szuper. Sokszor lesz még, főleg, hogy már megvannak a kis fűszernövénykéim az erkélyen, úgyhogy a következő adag már friss fűszerekkel lesz. :)

Hozzávalók:

  • 5 db közepes méretű paradicsom
  • 1 gerezd fokhagyma
  • pici só
  • frissen őrölt bors
  • fél-fél ek szárított bazsalikom és oregano VAGY fél marék friss bazsalikom és oregano
  • (25-30 dkg tészta és 1 gombóc mozzarella kell még a teljes kajához)

 

Elkészítés:

Előszedjük a turmixot, belefelezgetjük a megmosott paradicsomokat. Felesleges meghámozni sztem, így is krémes lesz a turmixolástól. Beledobjuk a megpucolt fokhagymagerezdet, a sót-borsot, oreganót és bazsalikomot, és krémesre turmixoljuk. Aztán felmelegítjük (ne forrald fel, mert úgy egy csomó vitamin és ásványi anyag kárba veszik!), és a frissen főtt tésztára öntjük. Ez kb. 25-30 dkg tésztához bőven elég. És mikor összekevertem a tésztával, akkor még belevagdostam egy gombóc mozzarellát is, ami finoman beleolvadt. :)