A tökéletes kenyér Dolce Vitától

Azzal kezdeném, hogy a recept nem az enyém, Krisztától származik a Dolce Vitáról:

http://dolcevitablog.hu/2007/07/tokeletes-lukacsos-ropogos-szelu-kenyer-ezt-sosem-gondoltam-volna-2/

KÖSZÖNÖM!! :)

Szóval karácsonyra Árontól megkaptam Vrábel Krisztina: Dolce Vita c. könyvét, ami szerelem első látásra... :) Van benne egy piadina recept, amit záros határidőn belül ki akarok próbálni. Kenyeret pedig kb karácsony óta nem vettünk, mióta ezt a csodát sütöm 2-3 naponta. A tésztát bekeverni kb 3 perc, utána meg csak várni kell, megkeverni, sütőbe tenni, kivenni, megenni. :) Úgyhogy amióta megvan ez a recept, dicsérem mindenkinek a blogot és a könyvet is. :)

A receptet kicsit átalakítottam a saját verziómra.

Hozzávalók:

  • 2,5 dl-es csésze
  • 3 csésze BL 80-as liszt (fehérkenyérnek való liszt) vagy finomliszt,
  • 2 csésze víz,
  • kicsit kevesebb, mint fél tk szárított élesztő,
  • 1,5 tk só


Elkészítés:

    A liszthez keverem a sót és az élesztőt, jól elkeverem őket. Hozzáöntöm a vizet, elkeverem (3-4 fordulat), 12 órát kelesztem (célszerű este elkészíteni). Az állaga nokedli tésztához hasonlóan folyós, ne gyúrható tésztára számítsunk! 12 óra múlva, kovász-szerű massza lesz belőle, átkeverem egy fakanállal a tálban, letakarom konyharuhával és 30-60 percig pihentetem. A sütőt 250 fokra felmelegítem, egy fedeles jénai edényt előmelegítek a sütőben. Kb. 10 perc elteltével a tésztát az előmelegített tálba, majd a sütőbe teszem. Lefedve 30 percig sütöm, lejjebb veszem a lángot 180 fok körülre, majd fedő nélkül 20-25 percig. Először kemény a héja, ahogy kiveszed a sütőből, de ahogy kihűl nagyon finom ropogós lesz. :) És 5-6 napig simán eláll és még mindig finom.