Mediterrán fasírt sült zöldségekkel

Ma ez volt az ebéd, és nagy sikere volt, így gondoltam megosztom. :) Megvettem a márciusi Good Food magazint, és nagyon kellemesen csalódtam benne, tele van olyan receptekkel, amit meg fogok csinálni. Na ma el is kezdtem. :) Nagyon nem volt ihletem mit főzzek, így reggel belelapozgattunk Matyival, nem mutatom meg az eredményét, maradjunk annyiban, hogy még olvasható azért. :D A kaja viszont tuti jó lett, kicsiket változtattam rajta, úgy írom le. :) Ja a husiból nekem 7 db nem túl nagy húspogácsa jött ki, szóval ha 3-nál több emberre csinálja valaki, akkor azt sztem érdemes duplázni.

Hozzávalók:

Fasírt:

  • 25 dkg darált csirke vagy pulykahús
  • fél fej picire aprított hagyma
  • 5 dkg zsemlemorzsa
  • 1 tojás
  • só, bors, fél marék aprított rozmaring és kakukkfű

Zöldségek:

  • 1,5 fej cikkekre vágott hagyma
  • 2 nagy krumpli felkockázva
  • 1 nagy vagy 2 pici cukkini felkarikázva
  • 2-3 nagy paradicsom cikkekre vágva
  • olívaolaj
  • só, bors, fél marék aprított rozmaring és kakukkfű

fetasajt ízlés szerint

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük. A husit, zsemlemorzsát, aprított hagymát, tojást és a fűszereket összekeverjük és sütőpapíros tepsire húspogácsákat gombócozunk belőle. A darabolt zöldségeket mellészórjuk, jól megfűszerezzük, az egészet meglocsoljuk olívaolajjal és kb. fél órát sütjük közepes lángon. Igaziból a krumplinak kell a lagtöbb idő, úgyhogy ha az megsült, akkor kész a kaja. Tálaláskor megszórhatjuk a tetejét fetasajttal, de nélküle is nagyon jó. :)