Pasta e fagioli

Ez egy olasz paradicsomos bableves, amit én most az egyszerűség kedvéért lassúfőző edényben csináltam, de persze egy sima edényben is működik. :) Lehet kicsit variálni, ha valaki akar bele húst, az elején pirítani darált húst és azt beletenni, vagy a végén akár virslit is lehet (na mondjuk így más kevésé olaszos... :D), nekem most ez a zöldséges verzió tetszett, meg így a Matyi is barátkozik vele. :D

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb szál répa
  • fél fehérrépa
  • 4-5 szál halványítózellerből
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 dl paradicsompaszta (passata di pomodoro)
  • kb. 6-7 dl víz
  • 2 babérlevél
  • oregano, bazsalikom, só, bors
  • egy doboz bab (eredetileg fehér, én most vöröset tettem bele)
  • egy nagy marék tészta (eredetileg ditalini, de bármi más olaszos durumtészta is jó)

 

Elkészítés:

A répákat meghámozzuk, felkarikázzuk (a fehérrépát elég negyedelni, ha annyira nem szereti valaki), a halványító zeller szárait feldaraboljuk ujjnyi darabkákra. Ezt mind egy nagyobb fazékba tesszük, meglocsoljuk az olajjal, felöntjük a paradicsomlével és a vízzel, beletesszük a babérlevelet, megfűszerezzük, és vagy betesszük a lassúfőzőbe 4 órára high vagy 78 órára low programon, vagy kislángon főzzük másfél órát. Az utolsó fél órában beleöntjük a babot és a tésztát, ha kell, akkor még egy kis vizet adunk hozzá, de sok nem kell, ez úgy finom, ha sűrű. :) Én most sajtos bagettet sütöttem mellé, és nem is kellett utána más. :)