Őszibarack lekvár

Megjöttünk a salsa táborból... Brühühü.... Hát jó volt, na... Teszek majd be zenéket a zumba óráról meg a tábor fő salsa zenéjét is, asszem visszamennénk mindannyian. Amúgy ez most úgy jön ide, hogy még ott vett az Áron egy doboz nektarint, ami nem fogyott el, és itt-ott már romlásnak indult, úgyhogy mire hazaértünk gyorsan kellett vele vmit kezdeni, mert kidobni nem akartam. És ezzel újabb felfedezéseket tettem, hogy 2 ek nyírfacukor több, mint elég 1 kg gyümölcshöz, valamint azt, hogy 1 alma íze nem érződik ki belőle, viszont az állaga szuper lesz tőle! Próbáljátok ki, nálunk nagy sikere van. :)

Hozzávalók:

  • kb. 3/4 kg őszibarack vagy nektarin
  • 1 nagyobb alma
  • 2 ek nyírfacukor (vagy méz)

Elkészítés:

A gyümölcsöket megmossuk, kimagozzuk, a romlós részeket kivagdaljuk belőle, feldaraboljuk és beszórjuk a turmixgépbe. Neem, nem hámozzuk meg, ez egy lusta recept, és amúgyis az almának a héjában van a legtöbb pektin, ami összefogja a lekvárt. A turmix meg elrejti a héját a gyümölcsnek különben is. Szóval összeturmixoljuk, beleöntjük a kenyérsütőgépbe, hozzászórjuk a 2 ek nyírfacukrot, és lekvár programon egy órát főzzük. A főzést persze lábosban is lehet, csak én ezt a szintén lusta módszert alkalmazom... :D Én ezt most csak azonnali evésre, a hűtőbe csináltam, de tartósítani a szokásos módon lehet gondolom ezt is. :)