Karácsonyi Panettone

A Panettone egy olasz karácsonyi kalács, kuglóf ilyesmi. Sok sok gyümölccsel, vajjal, citromhéjjal. Eddig nem csináltam még, dehát mivel a szívem egy része azért olasz, így idén úgy döntöttem megpróbálom. :) 24-én reggel ezt ettük reggelire, és nagyon nagyon finom volt. Egy kis kakaóval, teával, isteni. :) És még 4 nap után is finom, foszlós, érdemes megcsinálni! :) Most is, ahogy szoktam sok receptet nézegettem, abból raktam össze ezt.


Hozzávalók:

  • 1 dl tej
  • 100 g olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • 1/3 kocka élesztő
  • 60 g cukor
  • 45 g cukrozott, aprított narancshéj
  • 45 g cukrozott, aprított citromhéj
  • 50 g mazsola
  • 1 citrom reszelt héja
  • 250 g liszt

Elkészítés:

Én egyszerűen ebben a sorrendben beöntögettem mindent a kenyérsütőgépbe. Arra kell csak figyelni, hogy a forró, olvadt vajat ne a tojásra öntsük közvetlenül rá, hogy nehogy rántotta legyen. :) Aztán bekapcsoltam dagasztó programra. De persze lehet simán, tálban is összegyúrni és egy pár órát keleszteni. Elég lágy tészta lesz, úgyhogy deszkán nem érdemes vele próbálkozni. Mikor a gép végzett még egy kicsit hagyom kelni. Aztán egy kerek formát magasan kibélelek sütőpapírral (kb 1,4 les forma vagy két kisebb), beleöntöm a tésztát, és egy órát kelni hagyom a formában is. Utána előmelegített sütőben kislángon sütöm kb. 45 percig. Várok, amíg kicsit kihűl, kiveszem a formából, lehúzom róla a sütőpapírt és lehet is enni, :)