Kakaós csiga Limarától

Ez egy egész hasonló recept, mint az én egyik kelt kakaós csiga receptem, viszont úgy gondoltam leírom, mert Andi barátnőmék voltak itt múlt héten a kislányával, Dóóóóójikááával (Matyi copyright :D), akkor sütöttem ezt a receptet, ha már kéznél volt a könyvem :), és nagyon bejött. Akkor ígértem Andinak, hogy ezt leírom neki. Kicsit persze átalakítottam, ahogy szoktam, de most túl sokat nem nyúlkáltam hozzá, ez úgy jó, ahogy van. :) Eredeti recept ITT.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 500 g liszt
  • 60 g cukor
  • csipet só
  • 1 nagy tojás
  • 2,5 dl hideg tej
  • 70 g olvasztott vaj
  • 25 g élesztő

Töltelék:

  • 70 g olvasztott vaj
  • kakaópor
  • cukor

Lelocsolni:

  • 1 dl tej
  • 1 zacskó vaníliáscukor

 

Elkészítés:

A tészta alapanyagait ebben a sorrendben a kenyérsütőgépbe tesszük, és fél órát hagyjuk, hogy dagassza. Aztán kikapcsoljuk a gépet, és fél órát lefedve kelni hagyjuk. Ha kézzel csináljuk, akkor a hozzávalókból sima tésztát gyúrunk, kicsit dagasztjuk aztán letakarva kelesztjük fél órát. Ezután kivesszük a tálból/gépből, lisztezett felületen átgyúrjuk, és negyed órát állni hagyjuk. Utána kb. fél cm vastag téglalappá nyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk először cukorral majd kakaóporral, és feltekerjük. Másfél centis szeletekre vágjuk, és sütőpapíros tepsibe teszük. A sütőt felmelegítjük 180 fokra, amíg melegszik a csigákat hagyjuk pihenni. :) Betesszük a sütőbe, negyed óra után egy bögre vaníliás cukros tejjel nyakonöntjük őket, és még 5 perc alatt készre sütjük. :)