Spaghetti carbonara

Ilyet régebben már csináltam, még a Forlí körüli időkben, de aztán valahogy elmúlt. :) Aztán most karácsonykor Gergőm kérése volt, hogy mikor lesz egy pár nyugis napunk, akkor ez legyen a kaja. Pepéék is pont akkor voltak itt, úgyhogy lett egy elég nagy adag. Hááát elsőre én nem nagyon voltam vele megelégedve, de a többiek szerint finom lett. Asszem én akarok nagyon tökéletes lenni mostanság. Szóval azt hiszem azért megéri, hogy megörökítsem a receptet, és megcsinálni is érdemes, mert nagyon gyorsan megvan és így utólag visszagondolva tényleg finom volt.

Hozzávalók:

  • 350 g spagetti tészta
  • kb. 125 g kockázott bacon (lehet eleve kockázottat venni, én lusta módon azt szoktam)
  • 200 ml habtejszín (30%-os tejszín, nem felverve)
  • 1,5 dl tej
  • 4 tojás
  • 50 g reszelt grana padano (vagy más sajt)
  • só, frissen őrölt bors

 

Elkészítés:

A tésztát feltesszük főni a zacskón lévő ideig. Közben a bacondarabkákat ropogósra sütjük, a zsírt pedig leöntjük róla. Aztán hozzáöntjük a tejszínt, tejet és a tojásokat és simára keverjük. Aztán mehet bele a reszelt sajt, bors és só csak óvatosan, mert a bacon elve sós. A tésztát közben leforrázzuk, visszatesszük az edénybe, ráöntjük a szószt és 2-3 perc alatt összemelegítjük. Ha kell még sózzuk, borsozzuk.