Spenót

Még valamikor régen meg akartam írni, hogy hogy főzöm a spenótot, de leragadtam ott, hogy megírtam a besamelt, ami az alapja, aztán tovább nem jutottam. :) Elég gyakran csinálok amúgy, Matyi is szereti, legutóbb a fél adagot betolta vacsira... :D Én a szokásos főtt krumpli-főtt tojás/tükörtojás kombó helyett rizzsel és reszelt sajttal szoktam csinálni, Anyuci is így szokta, mikor kicsik voltunk, szerintem érdemes kipróbálni. :)

Hozzávalók:

  • fél kg friss spenót vagy egy doboz fagyasztptt spenót
  • egy gerezd pucolt fokhagyma
  • 30 g vaj
  • 3 ek liszt
  • fél l tej
  • só, bors

 

Elkészítés:

A friss spenótot leszedjük a száráról, beáztatjuk egy 10 percre hideg vízbe, ezt leöntjük róla és jó alaposan átmossuk utána. Ez azért kell, mert nagyon könnyen marad homok/sár benne, ami határozottan ront a kaja minőségén... :D Utána szűrőbe tesszük és kétszer 1 l forrásban lévő vízzel leöntjük, hogy összeessen. Majd turmixba tesszük a fokhagymagerezddel, és összeturmixoljuk. Közben a vajat feltesszük kislángon olvadni, mikor már folyód hozzászórjuk a lisztet, és habverővel összekeverjük. Ha csomósodna, mert kevés a zsiradék, akkor egy picike tejet tegyünk hozzá, és addig keverjük, amíg sima nem lesz. Aztán mehet hozzá a többi tej, egységessé keverjük, sózzuk, borsozzuk és addig keverjük, amíg kicsit besűrűsödik. Akkor mehet hozzá a spenótmassza, összekeverjük és még kb. 5-8 percig összefőzzük. Ha fagyasztott spenótból csináljuk, akkor annyi a különbség, hogy a fagyott spenótkockát tesszük bele az alapba, belereszeljük a fokhagymagerezdet, és addig főzzük, kevergetjük, amíg a spenót fel nem olvad, majd még 5 percig főzzük és kész. :)