Müzlis banános süti

Ezt a receptet egy másik kedves táncostársamtól, Zsuzskától kaptam, ő sütötte elsőnek, aztán megosztotta velünk. Alapvetően amerikai recept (forrás:http://allrecipes.com/Recipe/Delicious-Raisin-Nut-Banana-Bread/Detail.aspx).

Bevittem belőle egy adagot a munkahelyemre, ott is sikere volt, még a diétázók közül is volt aki elcsábult. :) Az egyetlen dolog, amin lehet változtatni, az az olaj mennyisége. Az eredeti receptben 1 dl olaj van, de én azt sokalltam, mert a 3 banán is elég kötőanyag sztem. Fél dl reálisabbnak tűnik, de ízlések és pofonok...

A bögre kb. 2,5 dl.

A sütőt 170 fokra kell előmelegíteni

  • kb 2 bögre müzli (lehet ebbe mazsolát, zselécukrot, meggyet, csokit, bármit még belekeverni)
  • 1/2 bögre tej

A müzlit öt percre beáztatni a tejbe, hogy megpuhuljon, ehhez hozzáönteni, összekeverni:

 

  • fél dl olaj
  • 1 egész tojás

Külön tálban összekeverni, majd a keveréket az előzőhöz adni:

 

  • 1 1/2 bögre liszt
  • 1/2 bögre kristálycukor
  • 1/4 bögre barna cukor (én ehelyett is sima kristálycukrot használtam)
  • 4 csapott teáskanál sütőpor
  • 1/4 teáskanál só

Az egészhez hozzákeverni:

 

  • 1 bögre összenyomkodott banánt (ez  3 darab banánt jelent)

Sütőpapírral bélelt vagy vajazott formába önteni és kb 35-40 percig(tűpróbáig) sütni. Érdemes kb 10 perc után alufóliával letakarni, mert a teteje gyorsan barnul. Melegen nagyon morzsálódik, úgyhogy a vágással meg kell várni amíg legalább nagyjából kihűl. :)

 

Az egész kevercelés része kb 10 perc, úgyhogy nagyon barátságos egy süti. :) És nagyon finom. :)