Zsemle

Kenyeret nagyon sokat sütök, gyakorlatilag karácsony óta nem is eszünk más kenyeret, mint azt, amit ide is beírtam tökéletes kenyér néven. Viszont most úgy döntöttem, hogy a tegnap este csinált lecsóhoz zsemle kellene, úgyhogy nekiálltam keresgélni. Volt egy recept, amit elkezdtem, aztán kicsit módosítottam rajta, aztán inkább muffintepsiben sütöttem, és még magot is szórtam rá... Szóval olyan, de mégsem olyan lett... :D A muffintepsis sütés praktikus, könnyebb kiadagolni, bár Áron szerint jobban megnőne oldalra, ha rendes tepsiben lenne sütőpapírral. Lehet, hogy igaza van, legközelebb azt is megpróbáljuk. Ja és a mag. :) Libanonból hozta nekem a keresztanyám (ők félig libanoniak, én is erősen kötődöm az országhoz is, hozzájuk meg főleg :) :)). Úgy hívják a magot, hogy Baraka mag, vagy Nigella mag, vagy fekete hagymamag, vagy katicavirág. Ezzel most sokat segítettem, ugye? ;) Kis fekete mag, kb. a fele a szezámmagnak, kellemes, enyhén hagymás illata és íze van, az arab a török és az indiai konyha használja általában. Azt nem tudom itthon honnan lehet beszerezni, de ha elfogy, majd még megkérem, hogy hozzanak. :)

 

Hozzávalók:

  • kb. 50 dkg liszt
  • 1 dl víz
  • 1,5 dl tej
  • fél kocka élesztő
  • 2-3 dkg olvasztott vaj v. margarin
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 púpos teáskanál só

 

Elkészítés:

Én most a kenyérsütő dagasztó programján gyúrattam össze a tésztát, de lehet rendesen is, az élesztőt felfuttatni a folyadékban a cukorral, a sót elkeverni a lisztben, aztán összekeverni az élesztős vizes tejet, a vajat meg a lisztes keveréket, és kelni hagyni. Kellemes, formálható tésztát kell kapnunk, nem túl keményet. Ha túl lágy, akkor egy kis lisztet lehet még szórni bele. Aztán gombócozni, tepsibe rakni, vízzel lekenni és a maggal megszórni. És előmelegített, jó forró sütőben kb negyed óra alatt megsütni. :) Matyi épp egy csücsköt rágcsál belőle. :) :)