Kenyérlángos

Múlt hétvégén volt a Savaria Karnevál itt nálunk. Jó nagy felfordulás, kábeleket húzgálnak át az erkélyünkön, és nyüzsögnek az emberek. De én nagyon szeretem, kicsit mindig fáj a szívem érte, mikor vége van. Tavaly volt egy nagyon nagyon jó koncert, aki  még nem ismeri a Bolyki Brotherst, az azérthallgassa ezt meg, aki meg ismeri, az azért, mert tuti, hog szereti:

Ja és hogy hol jön  recept? Szóval minden sarkon kenyérlángost sütnek, ami nagyon finom, és naagyon drága... 600 Ft egy szelet. Úgyhogy inkább most sütöttem én, aminek akkora sikere volt, hogy mire én bementem a szobáb, gyakorlatilag el is fogyott... :D

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 500 g liszt
  • 1 zacskó porélesztő
  • 2 tk só
  • 1 tk méz
  • 3 dl langyos víz

A tetejére:

  • kb. 1 nagy doboz tejföl
  • 3 fej vöröshagyma
  • kb. 200 g szalonna

 

Elkészítés:

A tésztához az élesztőt és a mézet elkeverjük, amennyire lehet, ráöntjük a lisztet és a sót, majd a vizet, és jól összegyúrjuk. Elég jó kis tészta lesz belőle, akkor jó, ha nem ragad a kezedhez. Egy gáztepsibe sütőpapírt teszünk, és azon kinyújtjuk a tésztát kb fél-1 cm vastagra. Aztán jól megkenjük tejföllel, megkenjük tejföllel, megszórjuk a fél karikákra (C betű formára, vagy nemtom hogy mondják helyesen... :D) vágott hagymával és a kis kockára vágott szalonnával. Aztán hideg sütőbe teszem, és addig sütöm, amíg a tészta szélén nem látszik, hogy megsült. Kb. fél óra, úgy emlékszem. :) Ez 9 szelet lesz, 3 ember bőven, de akár még 4 is jóllakik vele. :)