Mustáros rántott husi olajszag nélkül + saláta

Utálok olajban sütni, úgyhogy nálunk nagyjából azóta van rántott husi, mióta rájöttem, hogy lehet sütőben is sütni. Jó tudom, nem pontosan ugyanolyan, mint az olajban sült, viszont egészségesebb, nem tocsog az olajban, és nem büdös tőle az egész lakás. Finnyás vagyok, na.... :) Úgyhogy mikor megláttam ezt a receptet a Stahl magazin mostani különszámában (30 perces ételek - rákerestem, mert elfelejtettem a címét... :D), akkor gondoltam, hogy csinálok valami hasonlót- Nagy sikere volt, megtartjuk. :) Ja és nagyon jó lett a saláta hozzá, azt is leírom azért. :)

Hozzávalók:

  • 2 db csirkemellfilé
  • 6 ek mustár
  • 2 ek olívaolaj
  • bors
  • zsemlemorzsa

Saláta:

  • fejessaláta
  • fetasajt
  • paradicsom
  • olajbogyó
  • uborka
  • újhagyma
  • tört lenmag
  • tökmagolaj
  • pici só, bors

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük. A husit kisebb szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk két réteg folpack között. A mustárt, olívaolajat, sót és borsot összekeverjük, és a husik mindkét oldalát ecsettel jól megkenjük. Aztán belenyomkodjuk zsemlemorzsába, hogy mindenhol bevonja, és sütőpapíros tepsibe tesszük. Mikor mind a tepsiben van, akkor egy kicsi olajjal meglocsoljuk, és mehet is a sütőbe kb. 180 fokra negyed órát sülni, aztán megfordítjuk és a másik felét még 10 percet sütjük. Közben a salátához a zöldségeket meg a fetát feldaraboljuk, hozzáöntjük az olajbogyót, megszórjuk a lenmaggal, meglocsoljuk tökmagolajjal, sózzuk, , és a hűtőbe tesszük, amíg a husi kész nem lesz.