Husis rakott krumpli (vagy valami ilyesmi.... :D)

Ez tipikusan "mi van itthon" kajának indult. Múltkor Áron későn jött haza, gondoltam csinálok vmi vacsit neki, és eszembe jutott, hogy László Eszti barátnőm, aki most Skóciában tanyáz csinált egy hasonlót, mikor együtt laktunk a szééép kőszegi évek és a "moving seminar" ideje alatt. :D Ez utóbbi azt jelentette, hogy amíg négyen leértünk Kőszegre kocsival, addig a mi török Engin barátunk minden reggel elmesélte nekünk, hogy mit is kellett volna olvasnunk az adott napra.... Úgyhogy mindig olyan felkészültek voltunk, hogy csak na! :D

Szóval ezt a receptet ajánlom Esztinek, Gábornak és persze Enginnek (szalonna nélkül szigorúan!!! :D)

Persze én egy kicsit megvariáltam az eredetit, nekem most ez volt itthon... :)

Hozzávalók:

  • 2 db csirkemell
  • kb 5 nagyobb krumpli
  • 10-15 dkg bacon szalonna (ez a török verzióból kimarad! :))
  • 2 marék fagyasztott zöldség (karfiolos,brokkolis,zöldbabos finomabb féle :))
  • 1 nagy pohár tejföl
  • kb 15 dkg reszelt sajt
  • husifűszer (én most franciás fűszerkeveréket használtam, az Aldiból)

 

 Elkészítés:

A husit szeletekre vágjuk, jól befűszerezzük, a krumplit meghámozzuk, felkarikázzuk. Egy jénai sütőtálba vagy mélyebb tepsibe lerétegezzük a hozzávalókat: baconszalonnával kitapétázzuk a tál alját (vagy inkább leparkettázzuk... :D) aztán ráteszünk egy sor nyers krumplikarikát, rá a husiszeletek, a fagyasztott zöldség, megint krumpliszeletek, ide jöhet még egy kis bacon, ha valaki szeretné még tartalmasabbá tenni, rá a tejföl és végül a reszelt sajt. Teszünk egy alufóliát a tál tetejére.

Hideg sütőbe tesszük, bekapcsoljuk kb 180-200 fokra és kb. 40 percet alufólia alatt sütjük, aztán levesszük a fóliát és még negyed óra-20 percet sütjük, amíg a sajt megbarnul kicsit a tetején. A krumpli is és a husi is szépen megfől/sül a tejfölben meg a saját levében. :)